Η πληροφορική στην υπηρεσία των επιχειρήσεων Λιανικής

Η πληροφορική στην υπηρεσία των επιχειρήσεων Λιανικής

Λιανικό εμπόριο & ανταγωνισμός

Με την πάροδο του χρόνου, το εγχείρημα της ανάπτυξης μιας κερδοφόρας επιχείρησης λιανικού εμπορίου γίνεται oλοένα και πιο περίπλοκο. Ακόμη και αν μια μερίδα επιχειρηματιών έχουν καταφέρει να προσπεράσουν τα πρώτα εμπόδια, υπάρχει πάντα ο κίνδυνος υψηλού λειτουργικού κόστους, το οποίο είναι ικανό να “ροκανίσει” τα πιθανά εμπορικά περιθώρια κέρδους.

Ποια είναι η επένδυση που μπορούν οι επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου να κάνουν ώστε να αντιμετωπίσουν τα παραπάνω προβλήματα και να έρθουν ένα βήμα πιο κοντά στην επιτυχία;

Η ανάπτυξη της τεχνολογίας μπορεί να επιτρέψει σε μια επιχείρηση λιανικής πολύ σύντομα, να αναπτυχθεί τεχνολογικά σε τέτοιο βαθμό, ώστε να επιτύχει να μην έχει καν checkout point (δηλαδή ταμείο). Φανταστείτε, η επιχείρηση να κερδίζει ανθρωποώρες υπαλλήλων και να εστιάζει ουσιαστικά, μόνο στην ανανέωση αποθέματος και την παρουσίαση των προϊόντων της στα σημεία πώλησης σε ουδέτερο χρόνο. Όταν δηλαδή, το εκθετήριο - σημείο πώλησης είναι σε λειτουργία, οι πελάτες απλώς επιλέγουν τα προϊόντα που επιθυμούν και περνούν από τη έξοδο, ενώ η πιστωτική τους κάρτα, χρεώνεται με ένα “μαγικό” τρόπο. Ένα τέτοιο παράδειγμα γνωστής εταιρείας, μπορείτε να δείτε εδώ.

Το εν λόγω σενάριο δεν είναι πολύ μακρινό, ωστόσο θα πρέπει πρώτα να ξεπεραστούν ορισμένα νομικά και οικονομικά εμπόδια. Είναι παράλληλα προφανές, ότι θα μπορούσε να ξεκινήσει από καταστήματα με είδη αξίας, για να μπορεί να αιτιολογηθεί κι η επένδυση σε μία τεχνολογική λύση τέτοιου είδους, όπως για παράδειγμα, καταστήματα με ηλεκτρικά είδη και είδη τεχνολογίας.

Τι μπορεί να πετύχει μια επιχείρηση λιανικής, μέσω της χρήσης δοκιμασμένων τεχνολογικών λύσεων;

  • Μείωση της παραμονής του πελάτη στο ταμείο
  • Πληροφόρηση του πελάτη για τα προϊόντα και τις τιμές με λιγότερο προσωπικό
  • Ακριβής παραλαβή και σήμανση των προϊόντων
  • Αυτόματη αλλαγή τιμών στα ράφια
  • Αυτόματο υπολογισμό των αναγκών ανατροφοδότησης σε επαναλαμβανόμενα είδη χωρίς συνεχείς απογραφές
  • Αυτόματη λήψη και καταχώρηση παραστατικών αγοράς
  • Βελτιστοποίηση του αποθέματος και ως εκ τούτου τη δραματική μείωση του απασχολούμενου κεφαλαίου

Όλα αυτά συντελούν ώστε να μειωθεί το λειτουργικό κόστος και να επιταχυνθεί ο κύκλος αγορά-κοστολόγηση-αποθήκευση-έκθεση-πώληση. Το αξιοθαύμαστο είναι πως η επιτάχυνση αυτής της διαδικασίας συμβάλλει σημαντικά στην αύξηση του τζίρου. Το πορτφόλιο της Infosector διαθέτει cases επιχειρήσεων λιανικής, που το οικονομικό τους status, κυριολεκτικά μεταμορφώθηκε.

Θεωρείται απαραίτητο το Retail System και Back office λειτουργικό μιας επιχείρησης να είναι κατασκευασμένα από τον ίδιο οίκο επιχειρηματικού λογισμικού;

Στις μεγάλες επιχειρήσεις και ειδικότερα στην αγορά των Super Markets, εφαρμόζεται το μοντέλο «άλλο εξειδικευμένο λογισμικό ταμείου κι άλλο Back office». Μία επίσκεψη, ωστόσο, στο μηχανογραφικό τμήμα και το λογιστήριο τους, μπορεί να αποκαλύψει, πόσο ολέθριο είναι αυτό το μοντέλο λειτουργίας, που επικράτησε ιστορικά εξ’ ανάγκης!

Είναι τόσα πολλά τα προβλήματα επικοινωνιών και συγχρονισμού μεταξύ δύο τέτοιων συστημάτων, που απορροφάται ακόμα και το παραμικρό κέρδος από την «αυτοματοποίηση» του σημείου πώλησης. Ως εκ τούτου, μια Εnd-to-Εnd λύση όπου η πληροφορία διατρέχει σε πραγματικό χρόνο όλα τα συστήματα της επιχείρησης είναι ασυναγώνιστη.

Πως μπορεί μια επιχείρηση να υπερισχύσει του ανταγωνισμού της με την εγκατάσταση μιας σχεδιασμένης από την Infosector εξατομικευμένης λύσης λιανικής;

Η Infosector δεν εφαρμόζει έτοιμες λύσεις off the shelf. Μελετά τα σημεία που πονάει η επιχείρηση και επεμβαίνει εκεί, καθώς κάθε τύπος επιχείρησης έχει άλλα σημεία εσωτερικών «τριβών». Για παράδειγμα, οι επιχειρήσεις τροφίμων αντιμετωπίζουν διαφορετικά προβλήματα από τις επιχειρήσεις ρουχισμού ή από αυτές των διαρκών καταναλωτικών αγαθών.

Ακόμα όμως και στον ίδιο κλάδο, υπαγορεύεται διαφορετική εξατομικευμένη τεχνολογική λύση, αντί για τις έτοιμες “By the Book” που παρέχονται στην αγορά, καθώς υπάρχουν αρκετές ιδιαιτερότητες κάθε επιχείρησης, αναφορικά με τη χωροταξία, το πελατολόγιο, τη γκάμα κ.α.

Πόσο χρονοβόρα είναι η διαδικασία και πόσο σύντομα μπορεί να δει κάποιος αποτελέσματα;

Ανάλογα με το είδος και το εύρος των παρεμβάσεων αλλά και το μέγεθος της επιχείρησης, ο χρόνος ποικίλει. Εκείνο όμως που γνωρίζουμε, είναι πως από τη στιγμή της λειτουργίας μιας τέτοιας λύσης, η αλλαγή στο προφίλ, την επισκεψιμότητα και το τζίρο της επιχείρησης, είναι ραγδαία.